Handel krajowy i zagraniczny - studia I stopnia Ekonomia

Absolwent tej specjalności posiada specjalistyczną wiedzę na temat szeroko rozumianej organizacji handlu zagranicznego i krajowego, ze szczególnym naciskiem na międzynarodowe stosunki gospodarcze, w tym m. in. zagadnienia związane z finansami, prawem, strategią, marketingiem, sprzedażą i zarządzaniem w ujęciu globalnym.

Opis specjalności

Wybierając tę specjalność, dalszy wybór drogi zawodowej absolwenta to możliwość podjęcia pracy m. in. w podmiotach gospodarczych związanych z handlem międzynarodowym lecz także krajowym (import-export), korporacjach działających na skalę globalną, spółkach joint venture, firmach konsultingowych, instytucjach finansowych (tj. m. in. banki, domy maklerskie, firmy ubezpieczeniowe) oraz urzędach, których działalność posiada charakter ponadnarodowy.

Dodatkowe informacje

Absolwent tej specjalności posiada specjalistyczną wiedzę na temat szeroko rozumianej organizacji handlu zagranicznego i krajowego, ze szczególnym naciskiem na międzynarodowe stosunki gospodarcze, w tym m. in. zagadnienia związane z finansami, prawem, strategią, marketingiem, sprzedażą i zarządzaniem w ujęciu globalnym.
Wybierając tę specjalność, dalszy wybór drogi zawodowej absolwenta to możliwość podjęcia pracy m. in. w podmiotach gospodarczych związanych z handlem międzynarodowym lecz także krajowym (import-export), korporacjach działających na skalę globalną, spółkach joint venture, firmach konsultingowych, instytucjach finansowych (tj. m. in. banki, domy maklerskie, firmy ubezpieczeniowe) oraz urzędach, których działalność posiada charakter ponadnarodowy.

 

Program Studiów

Ekonomia studia I stopnia

Profil praktyczny

Liczba godzin zajęć 2760 godz. (wraz z praktykami)

PRZEDMIOTY PODSTAWOWE

Mikroekonomia
Organizacja i zarządzanie
Matematyka
Makroekonomia
Rachunkowość
Elementy prawa
Ochrona własności intelektualnej
Matematyka finansowa
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
Statystyka opisowa
Ekonometria

PRZEDMIOTY KIERUNKOWE

Podstawy nauki o finansach
Analiza ekonomiczna
Finanse publiczne
Gospodarka regionalna
Rynki finansowe
Systemy podatkowe
Ekonomia integracji europejskiej
Polityka społeczna
Polityka gospodarcza

PRZEDMIOTY FAKULTATYWNE

Rachunkowość zarządcza
Bilansoznawstwo i sprawozdawczość finansowa
Zarządzanie produkcją i zasobami ludzkimi
Controlling
Ubezpiecznia gospodarcze
Rachunkowość finansowa
Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Metody wyceny projektów gospodarczych
Digital marketing
Digital marketing – przedmiot prowadzony w języku angielskim

PRZEDMIOTY DO WYBORU

Psychologia
Podstawy marketingu
Współczesne koncepcje filozofi i etyki
Pedagogika pracy
Metodologia badań rynku pracy
Edukacja zdrowotna

PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE

Planowanie strategiczne i biznes plan
Bankowość
Współczesne koncepcje organizacji i zarządzania
Finanse przedsiębiorstw
Zarządzanie projektami gospodarczymi
Logika
Wynagradzanie i motywowanie
Zastosowanie komputerów
Prognozowanie i symulacja

INNE WYMOGI

Technologie informacyjne
Język obcy
BHP
Wychowanie fizyczne**
Seminarium dyplomowe
Praktyka zawodowa*

 

*Podczas studiów należy zrealizować obowiązkową praktykę studencką w wymiarze określonym w programie praktyk dla danego kierunku i specjalności.

** Na studiach stacjonarnych student obowiązkowo musi zrealizować zajęcia z wychowania fizycznego w wymiarze 60 godz. Zajęcia te muszą być zrealizowane do końca studiów.

 

 

Możliwość ubiegania się o:

  • Stypendium socjalne
  • Stypendium Rektora
  • Stypendium specjalne
  • Zapomogę
LANG