Adresaci:
Studia są adresowane do logopedów, którzy ukończyli czterosemestralne podyplomowe pomagisterskie studia logopedyczne (600 godzin) lub pięcioletnie studia magisterskie ze specjalnością logopedyczną i są zainteresowani pracą w placówkach zdrowia, ośrodkach specjalistycznych dla dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi oraz dorosłych z trudnościami w komunikacji lub innymi problemami wynikającymi ze schorzeń neurologicznych.
Cel studiów:
Celem studiów jest uzyskanie wiedzy niezbędnej do specjalizacji w zakresie neurologopedii oraz kwalifikacji neurologopedy.
Ukończenie studiów nie jest równoznaczne z uzyskaniem tytułu specjalisty neurologopedy w ramach służby zdrowia.
Studia zapewniają niezbędne przygotowanie teoretyczne, bez wymaganego przepisami stażu.
Absolwent: studia znacznie poszerzają wiedzę teoretyczną i praktyczną logopedów w przypadku zaburzeń mowy pochodzenia neurologicznego,
– absolwenci są przygotowani do pracy z pacjentami z dysfunkcjami Ośrodkowego Układu Nerwowego, dziećmi z nieprawidłowych porodów oraz do pracy z osobami dorosłymi z zaburzeniami mowy,
Program studiów:
1. Wybrane zagadnienia z neuroanatomii
2. Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
3. Psychiatria dzieci i dorosłych
4. Rola fizjoterapii w praktyce neurologicznej
5. Alternatywne sposoby porozumiewania się
6. Wczesna interwencja logopedyczna
7. Neurologopedia w okresie prelingwalnym
8. Diagnoza i terapia niedokształcenia mowy o typie afazji
9. Diagnoza i terapia osób jąkających się
10. Wybrane zagadnienia opóźnionego rozwoju mowy
11. Zaburzenia mowy – diagnoza neuropsychologiczna
12. Zaburzenia głosu, dysfagia, dyzartria – diagnoza i terapia
13. Diagnostyka radiologiczna
14. Zespoły wad wrodzonych – diagnoza i terapia
15. Autyzm – całościowe zaburzenia rozwoju
16. Rozwój i zaburzenia mowy w upośledzeniu umysłowym
17. Metody wspierające terapię neurologopedyczną
18. Praktyka
Ilość semestrów : 2
Ilość godzin: 300 godz. wykładów , 60 godz. praktyk