Studia adresowane są dla osób posiadających kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela.
Kwalifikacje:
Studia dają kwalifikacje do nauczania i prowadzenia terapii dzieci z dysfunkcjami rozwoju psychoruchowego przygotowują do pracy m. in.: w szkołach specjalnych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym, szkołach integracyjnych, ośrodkach wczesnej diagnozy i interwencji oraz ośrodkach szkolno – wychowawczych.
Program studiów obejmuje takie przedmioty jak:
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Wybrane problemy pedagogiki specjalnej
- Wspieranie zatrudnienia oraz rehabilitacja osób niepełnosprawnych – organizacja i podstawy prawne
- Subdyscypliny pedagogiki specjalnej
- Organizacja i zarządzanie w szkole, prawo oświatowe
- Zaburzenia i terapia pedagogiczna
- Rewalidacja indywidualna
- Oligofrenopedagogika
- Diagnoza psychologiczna
- Diagnoza pedagogiczna
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością
- Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Oligofrenologopedia i surdologopedia
- Metodyka nauczania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w I etapie edukacyjnym
- Metodyka nauczania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w I i II etapie edukacyjnym
- Metodyka kształcenia i rehabilitacji osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną na różnych etapach edukacyjnych
- Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej
- Metodyka indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka psychopedagogiczna
- Praktyka
Ilość semestrów: 3