Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) - studia podyplomowe Pedagogika

Studia dają kwalifikacje do nauczania i prowadzenia terapii dzieci z dysfunkcjami rozwoju psychoruchowego przygotowują do pracy m. in.: w szkołach specjalnych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym, szkołach integracyjnych, ośrodkach wczesnej diagnozy i interwencji oraz ośrodkach szkolno – wychowawczych.

Opis kierunku

Studia dają kwalifikacje do nauczania i prowadzenia terapii dzieci z dysfunkcjami rozwoju psychoruchowego przygotowują do pracy m. in.: w szkołach specjalnych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym, szkołach integracyjnych, ośrodkach wczesnej diagnozy i interwencji oraz ośrodkach szkolno – wychowawczych.

Dodatkowe informacje

Studia adresowane są dla osób posiadających kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela.

Kwalifikacje: 

Studia dają kwalifikacje do nauczania i prowadzenia terapii dzieci z dysfunkcjami rozwoju psychoruchowego przygotowują do pracy m. in.: w szkołach specjalnych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym, szkołach integracyjnych, ośrodkach wczesnej diagnozy i interwencji oraz ośrodkach szkolno – wychowawczych.

Program studiów obejmuje takie przedmioty jak:

  1. Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
  2. Wybrane problemy pedagogiki specjalnej
  3. Wspieranie zatrudnienia oraz rehabilitacja osób niepełnosprawnych  – organizacja i podstawy prawne
  4. Subdyscypliny pedagogiki specjalnej
  5. Organizacja i zarządzanie w szkole, prawo oświatowe
  6. Zaburzenia i terapia pedagogiczna
  7. Rewalidacja indywidualna
  8. Oligofrenopedagogika
  9. Diagnoza psychologiczna
  10. Diagnoza pedagogiczna
  11. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością
  12. Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
  13. Oligofrenologopedia i surdologopedia
  14. Metodyka nauczania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w I etapie edukacyjnym
  15. Metodyka nauczania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w I i II etapie edukacyjnym
  16. Metodyka kształcenia i rehabilitacji osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną na różnych etapach edukacyjnych
  17. Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej
  18. Metodyka indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych
  19. Dydaktyka specjalna
  20. Diagnostyka psychopedagogiczna
  21. Praktyka

Ilość semestrów: 3

Programy i stypendia

  • Koła naukowe
  • Zniżka dla studentów
LANG