Grafika komputerowa i projektowanie gier to propozycja kształcenia, która odpowiada na realia współczesnego
rynku pracy. Odnajdą się tutaj pasjonaci gier komputerowych, którzy chętnie zapoznają się z inżynierią
oprogramowania, projektowaniem i realizacją gier komputerowych, a także chcą poznać metody
i algorytmy grafiki komputerowej, których używa się w grach i symulacjach.
Program kształcenia umożliwi zdobycie wiedzy odnoszącej się nie tylko do grafiki komputerowej, ale
ogólnie informatyki czy programowania.
Absolwenci mogą zdobyć zatrudnienie w: studiach graficznych i fotograficznych, firmach programistycznych,
przemyśle rozrywkowym, przy produkcji filmowej i telewizyjnej, przy projektowaniu stron internetowych.
Po ukończeniu studiów inżynierskich 3,5 rocznych absolwenci otrzymują tytuł INŻYNIERA.
Program Studiów
PRZEDMIOTY PODSTAWOWE
- Algorytmy i struktury danych
- Analiza matematyczna
- Narzędzia informatyki
- Matematyka dyskretna
- Algebra liniowa z geometrią analityczną
- Teoretyczne podstawy informatyki
- Metody probablistyczne
- Elementy statystyki
- Zagadnienia społeczne i zawodowe informatyki
- Fizyka
- Wybrane zagadnienia z nauk technicznych
PRZEDMIOTY KIERUNKOWE
- Podstawy programowania
- Systemy operacyjne I
- Języki i paradygmaty programowania
- Architektura systemów komputerowych i systemy wbudowane
- Interfejsy i multimedia
- Programowanie obiektowe I
- Inżynieria oprogramowania
- Bazy danych
- Sieci komputerowe
- Pracownia programowania
- Grafika komputerowa i wizualizacja
- Sztuczna inteligencja
PRZEDMIOTY POSZERZAJĄCE WIEDZĘ OGÓLNĄ I PRZEDMIOTY DO WYBORU
- BHP
- Język angielski
- Elementy prawa
- Współczesne koncepcje filozofii i etyki
- Prawo (elementy prawa podatkowego, autorskiego, prawne regulacje w księgowości)
- Projekt 1 i 2
- Seminarium dyplomowe
PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE (do wyboru)
- Języki skryptowe
- Bezpieczeństwo danych
- Programowanie rozproszone zorientowane na usługi
- Informatyzacja przedsiębiorstw
- Metody optymalizacyjne
- Modelowanie neuronowe
- Programowanie wizualne
- Wybrane narzędzia do projektowania gier
- Sztuczna inteligencja w grach komputerowych
- Robotyzacja procesów biznesowych
- Sztuczna inteligencja czasu rzeczywistego
- Systemy zintegrowane w przedsiębiorstwie
PRZEDMIOTY FAKULTATYWNE (do wyboru)
- Projektowanie aplikacji internetowych
- Zarządzanie systemami serwerowymi
- Hurtownie danych
- Grafika inżynierska
- Komputerowa analiza obrazu
- Ekonomiczne aspekty tworzenia gier komputerowych
- Zastosowanie sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwie
- Analiza i prezentacja danych biznesowych.
Możliwość ubiegania się o:
- Stypendium socjalne
- Stypendium Rektora
- Stypendium specjalne
- Zapomogę