ZAJĘCIA DODATKOWE

K.J.
  •  Zajęcia dodatkowe w Szkole Podstawowej Nr 1 – Akademickiejprowadzone przez Fundaja Edukacja.Planowa i zorganizowana opieka nad dzieckiem/uczniem w godzinach pozalekcyjnych jest ważnym ogniwem pracy edukacyjno-wychowawczej w naszej szkole, dlatego między godz.11.45 a godz. 16.30 oferujemy swoim wychowankom  bogaty pakiet zajęć dodatkowych. Podstawowym założeniem tych zajęć jest kształcenie i rozwijanie zainteresowań, odkrywanie własnych talentów i pasji oraz rozbudzanie chęci do działania. Dzieci to najbardziej wymagający odbiorcy wiedzący czego chcą. Znając ich potrzeby i pragnienia wychodzimy im naprzeciw, proponując zajęcia rozwijające kreatywność, ciekawość oraz poczucie własnej wartości.Doświadczenie dotyczące organizowania zajęć dodatkowych  w naszej szkole pozwoliło nam skorygować ewentualne błędy. W związku z powyższym tematyka zajęć została usystematyzowana i podzielona w taki sposób, aby każde dziecko/ uczeń miało możliwość uczestniczenia w nich na przestrzeni trzech pierwszych lat nauki w szkole.Poniżej przedstawiamy proponowane zajęcia dla poszczególnych grup wiekowych. W trosce o dobro dziecka bardzo prosimy, aby wybierać nie więcej niż pięć zajęć. Decydując się na wybór poszczególnych zajęć prosimy zwrócić uwagę, aby się nie pokrywały. Czas trwania większości zajęć wynosi 45 min – 1 h lekcyjną, z wyjątkiem Kółka  teatralnego /2h raz w tygodniu/.

     

    Aktualny harmonogram zajęć dodatkowych dostępny będzie na stronie internetowej szkoły od dnia 29 sierpnia 2025 r. .

     

    • ENGLISH SUPRISE /Roksana Łochyńska; Katarzyna Kirowska/ dla dzieci z grupy 0 oraz dla uczniów klas 1 – 3 – zajęcia pozalekcyjne z języka angielskiego powstały w celu rozwijania umiejętności językowych. Celem nauczania jest opanowanie podstaw komunikacyjnych języka, poszerzanie wiedzy w zakresie sprawności kulturoznawczej oraz zmotywowanie i przygotowanie uczniów do dalszej nauki języka angielskiego na wyższych szczeblach edukacji. Podczas zajęć dzieci będą rozwijać umiejętność słuchania, mówienia, rozumienia poleceń i kontekstu wypowiedzi przez nauczyciela. Jednak jednym z najważniejszych punktów zajęć będą gry i zabawy, piosenki ruchowe, bajki w języku angielskim,  nie zabraknie również zajęć plastycznych oraz gier multimedialnych.

     

    • JĘZYK HISZPAŃSKI /Natalia Henriques – Gajda / dla uczniów klas 1 – 3 oraz dla uczniów klas 4 – celem zajęć jest wyposażenie uczniów w umiejętność posługiwania i porozumiewania się w języku hiszpańskim oraz zdobycie wiedzy ogólnej o kulturze państw hiszpańskojęzycznych.

     

    • KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM / Justyna Jarzyna/ dla dzieci z grupy 0 oraz dla uczniów klas 1 – to najbardziej przyjazne zajęcia dla dzieci młodszych wspierające i propagujące rozwój czytelnictwa wśród uczniów rozpoczynających pierwszy etap edukacyjny oraz wspierające gotowość szkolną u dzieci 6 letnich. Ich celem jest rozbudzanie ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie aktywnego słuchania i czytania ze zrozumieniem.

     

    • ZAJĘCIA METODĄ WERONIKI SHERBORN, czyli METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO /Katarzyna Polanowska/ dla dzieci z grupy 0 oraz dla uczniów klas 1 – to forma terapii i aktywności, która opiera się na ruchu i kontakcie fizycznym, mająca na celu wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci. Zajęcia te, prowadzone w grupach lub parach, wykorzystują proste ćwiczenia ruchowe, które rozwijają świadomość ciała, przestrzeni i umiejętność nawiązywania relacji z innymi.

     

    • ZWIERZĘTA ZNANE I NIEZNANE /Justyna Jarzyna/ dla uczniów klas 1 – zajęcia o świecie zwierząt – tych znanych i nieznanych. Ich uczestnicy będą mieli możliwość bliższego poznania życia i rozwoju zwierząt domowych i zwierząt dziko żyjących.

     

    • EKOTECHNIKA – EKOLUDKI – ZAJĘCIA WARSZATOWE /Katarzyna Polanowska/ Zajęcia dedykowane dla uczniów klas 1 i 2 – pozwalają na kierowanie własną aktywnością w trakcie poznawania różnych technik plastycznych. Podczas ich trwania uczniowie będą nabywać nowe umiejętności, wykorzystywać naturalne tworzywa, wyzwalać swoją kreatywność, posługiwać się różnymi narzędziami i przyborami. Staną się otwarci na nietypowe wykorzystanie znanych im materiałów. Dowiedzą się także, w jaki sposób dać drugie życie odpadom, chroniąc tym samym zasoby naturalne.

     

    • KÓŁKO TEATRALNE – GRUPA POCZĄTKOWA /Agnieszka Kowalska, Magdalena Bartoszak – Pacyńska/ czas trwania 2h lekcyjne. Zajęcia dedykowane dla uczniów klas 1 i 2 – to zajęcia, które umożliwiają wykorzystanie naturalnej skłonności dziecka do naśladowania i zabawy, a także aktywności emocjonalnej i ruchowej. Sprzyjają rozładowaniu napięcia i energii, przynoszą radość i satysfakcję. Teatr   to niezapomniana przygoda dla wszystkich. To praca wspólna nad analizą tekstu literackiego, słowem, gestem, ruchem, nad kontaktem z partnerami, nad umiejętnością pracy z całym zespołem. Zabawa w teatr pobudza aktywność, rozwija nowe doświadczenia i zainteresowania, uczy otaczającego świata i integruje dziecko z grupą.

     

    • DOOKOŁA ŚWIATA /Magdalena Wyduba/ zajęcia przeznaczone dla uczniów klas 2 i 3, mające na celu wzbudzenie zainteresowania światem i poszerzaniem wiedzy dzieci. Podczas zajęć dzieci poznają wszystkie kontynenty, najciekawsze miejsca danego rejonu, ciekawostki i tradycje z nim związane oraz kulturę i ludzi zamieszkujących poszczególne części świata.

     

     

    • MALI ARTYŚCI /Magdalena Wyduba/ to zajęcia dedykowane dla uczniów klas 2 i 3, które mają na celu wspierać rozwój wyobraźni oraz rozwijać motorykę małą. Podczas zajęć dzieci poznają różne techniki plastyczne, takie jak malowanie, rysowanie, lepienie, stemplowanie, przyklejanie, wydzieranie. Dzieci pracować będą z różnorakimi materiałami tj. papier, plastelina, masa solna, świeca, tkanina, bibuła, farby, kredki. Dzięki uczestnictwu rozwijać będą swoją wyobraźnię. Dodatkowo poznają nowe techniki, materiały i narzędzia, wzbogacają swoją wiedzę w zakresie plastyki.

     

    • OZOBOTY /Magdalena Bartoszak – Pacyńska/ – dla uczniów klas 2 i 3 To małe, ale bardzo inteligentne roboty do nauki programowania. Poprzez zabawę uczą logicznego myślenia. Otwierają drzwi do świata informatyki i pracy z programami komputerowymi.

     

    • KLUB LOGICZNEGO MYŚLENIA /Katarzyna Polanowska/ – dla uczniów klas 2 i 3. Rozwój wrodzonych zdolności strategicznych, matematycznych oraz umiejętność logicznego myślenia to główne obszary jego działalności. Nauka poprzez zabawę to główny atut tych zajęć. Zero nudy – mnóstwo interesujących pomysłów.

     

    • UKULELE /Klaudia Popielska/ dla uczniów klas 3. Ukulele to instrument wyglądem przypominający małą gitarę. Posiada tylko cztery struny, dzięki czemu bardzo łatwo nauczyć się na nim grać. Ukulele ma dużo prostsze chwyty od gitary. Niektóre można łapać nawet jednym palcem. Popularna pchełka (ponieważ ukulele można nazwać również w ten sposób) jest idealnym instrumentem na początek muzycznej przygody zarówno dla dziecka, jak i osoby dorosłej. Jest stworzona do próby własnych sił przed sięgnięciem po gitarę.

     

    • KÓŁKO TEATRALNE – GRUPA ZAAWANSOWANA /Agnieszka Kowalska, Magdalena Bartoszak – Pacyńska/ czas trwania 2h lekcyjne. Zajęcia dedykowane dla uczniów klas 3 i 4 – to zajęcia, które umożliwiają wykorzystanie naturalnej skłonności dziecka do naśladowania i zabawy, a także aktywności emocjonalnej i ruchowej. Sprzyjają rozładowaniu napięcia i energii, przynoszą radość i satysfakcję. Teatr   to niezapomniana przygoda dla wszystkich. To praca wspólna nad analizą tekstu literackiego, słowem, gestem, ruchem, nad kontaktem z partnerami, nad umiejętnością pracy z całym zespołem. Zabawa w teatr pobudza aktywność, rozwija nowe doświadczenia i zainteresowania, uczy otaczającego świata i integruje dziecko z grupą.

 


UWAGA !

Jeżeli są osoby zainteresowane zajęciami dodatkowymi w innych godzinach to prosimy o zgłoszenie i jeśli utworzy się grupa to postaramy się takie zajęcia zorganizować.
DEKLARACJA na zajęcia dodatkowe SP (4)
Regulamin-zajec-dodatkowych-
Harmonogram zajęć dodatkowych na str. int (1)
LANG